onsdag 24 juni 2009

Eftersom Facebook inte räcker till…

Det känns som semester… Tänkte jag när jag tände grillen och knäckte en öl. Detta en onsdagskväll. Fast det bara är arbetslöshet så känns det bra att kunna göra alla de roliga sakerna som man inte har tid eller råd med annars.

Egentligen har man ju inte råd med det. Så det blir väl först nudlar och sen svält i juli. Men just nu känns det så avlägset att jag inte orkar bry mig. Jag har lite cash och jag har tid.


Det hela började i fredags, midsommar när vi reste upp till Tanum för att fira midsommar. Att kvällen inte blev så lång spelar inte så stor roll längre. Jag hade visserligen velat se vem som sprang runt naken och brottningsmatchen. Nästa dag spelade vi spel och drack lite mer öl i Norra Bohusläns idyll. Och vi sov i tält.

På hemvägen kollade vi in hällristningarna och kände oss förträffliga.

Måndag, alla andra hade arbeten att gå till men jag med min bättre hälft har inget. Vi åkte till Borås och kollade på djuren. Vi hade sån tur att vi kom precis när vi matade dem. Det var roligt när det blev fight mellan elefanten och vattenbuffeln. Jag trodde det skulle smälla rejält men vattenbuffeln fegade när de andra elefanterna dök upp. Lejonen var inte mycket att hänga i granen men vargarna däremot. Jag förstår inte att folk är rädda för dem. De var ju mindre än morsans hund. Varje gång jag ser en varg förvånas jag över hur små de är. Eftersom man föreställer sig dem som ett monster som äter barn. Jag antar att det är varghetsen som sätter fart på fantasin.


Nästa dag bar det hem till Hammarkullen. Vi hade lägenhetsbesiktning och sen sov jag nästan hela dan. Jag vet inte varför. På kvällen var det avslutningsmöte på Folkets hus. Styrelsemötet var mest rapporter men efteråt hade vi middag med personalen. Där avhandlades en hel den intressant och jag tror att det faktiskt blir en poesifestival i Hammarkullen till hösten/vintern. Men var vet inte vad det kommer att innebära. Dessutom försökte jag lansera ett nytt koncept för lokaluthyrning. Men vi får väl se hur det slutar.


Idag hade frugan lyckats tröttna på lägenhetens fyra väggar och drog med mig till Valhallabadet. Det var roligare än jag hade föreställt mig. Och det var nog bra för kroppen att få röra lite på sig efter all midsommarfylla. Fast det hindrade ju inte att jag slängde upp fem fläskkotletter på grillen senare på eftermiddagen. Kände att det var lika bra eftersom de ändå höll på att bli för gamla. Ingen idé att spara. Några öl senare och tre nersmaskade fläskkotletter senare blev det Rammstein på Spotify och här sitter jag nu…

Inga kommentarer: