tisdag 27 maj 2008

Nonsens

Nu är det bara en vecka kvar till jag blir sambo. Det är minst sagt spännande. Jag har tagit ledigt från jobbet för att hinna städa och fixa. (Det var inte sant, jag bara struntade i att anmäla mig på schemat på torsdag, den sista arbetsdagen jag har denna veckan.)

I övriga nyheter tycker jag det var roligt att läsa en artikel på Aftonbladet.se om den nya Iphone. Egentligen skiter jag fullständigt i telefonen, jag kommer inte ha råd att skaffa den i alla fall. Men jag tyckte det var roligt att artikeln hade så många stavfel och syftningsfel att den verkar ha skrivits med T9-funktionen.

Jag fick nästan full pott på min senaste tenta. Det var roligt men trots det fick jag bakläxa och måste komplettera. Det eftersom idioten till tantlärare fått dille på värdelösa och störttråkiga källor. Källor som jag inte hade tillgång till under hela kursen. Källor som fanns i ett inte så genialiskt system.

Jag har nu jobbat i ett par veckor på ett bemanningsföretag som inte skall nämnas vid namn, uthyrd på ett företag som inte heller skall nämnas vid namn. Det är stressigt och tungt som satan. Emellertid har det renderat mig fantastisk kondition. Jag önskar bara att jag inte haft ett trasigt knä för nu känns det som om jag kan springa en mil utan att blinka.

Det skvallras på byggden... Folk är på väg till västkusten... Journalisten och webbdesignern och aspirerande LO-juristen skall komma hit. ICA-handlaren skall flytta in till stan. Och jag skall bli sambo med hon som skall ta ut min svenska siffra i Hammarkullens statistik...

Inga kommentarer: