fredag 29 februari 2008

Världens Viktigaste Man sitter hemma i köket, inbyltad i diverse varma kläder, drickandes kaffe och drömmandes om huvudvärkstabletter. Han är förkyld.

Det gick upp för mig att jag inte har varit förkyld på flera år. Men det kan ha att göra med att jag tenderar att spendera de värsta vinterveckorna i Kenya. Vilket har varit bra. Där har jag visserligen dragit på mig magsjuka av olika slag vilket vid ett tillfälle var ganska nära att göra slut på Världens Viktigaste Man.

Nu följer hemmagjorda dekokter av vitlök och olika former av tea. Jag drömde om Jeltsin i natt så jag kan ha haft feber. Vi får väl se om han vaknar till liv igen om börjar med direkt humanitärt bistånd i Afrika.

1 kommentar:

Johan C. Svensson sa...

Jag har också nånslags förkylningshelvete. Men jag kan inte sitta och oja mig som du, en annan har ju ett arbete att gå till. The swimming must go on som vi säger i branschen.