onsdag 30 januari 2008

Jag bläddrar i kalendern och funderar på hur det skall gå till

Jag behöver ett jobb. Jag har ett lämpligt på gång. Spårvagnschaufför, jävligt proletärt minst sagt. Men samtidigt måste jag plugga. Det kommer bli en spårvagnskrock, bildligt talat.

Dessutom fick jag årsbeskedet från CSN idag. Det gäller att man har nåt vettigt för sig efter studierna för det var mycket jag är skyldig farbror staten. På något sätt skall jag baxa iland en kurs som handlar om konflikthantering och bistånd i Afrika och jobba på ordentligt så att jag har råd att betala hyran i fortsättningen också.

Och jag undrar hur det skall gå ihop. Förhoppningsvis kan jag få en hel del kvälls- och helgpass på spårvägen. Det skulle vara en lösning. Frågan är hur jag skall ha tid att läsa litteraturen. Jag bläddrar i kalendern och drar mig nervöst i skägget. Men det skall nog gå. Det måste gå, oavsett.

Inga kommentarer: